Loading

Wij hielpen Intermijn met háár toekomst: een nieuwe merkpositionering en -identiteit, zodat jongeren, ouders én professionals Intermijn beter kunnen vinden.

Een nieuwe visuele identiteit

De nieuwe merkpositionering heb ik doorvertaald naar een nieuwe visuele identiteit. Na een kick-off ben ik aan de slag gegaan met drie richtingen - gebaseerd op de merkwaardes, concurrentieonderzoek en doelgroeponderzoek. Ik presenteerde de drie richtingen en met de feedback van Intermijn maakte ik de identiteit definitief. Het resultaat is fris, jong en kleurrijk.

Uniek grid

Het beeldmerk is gebaseerd op een ouderwetse tangram: een puzzel met zeven stukjes. Het beeldmerk is ontstaan vanuit een grid, ontwikkeld voor Intermijn. Door elke keer de 5 kleuren uit het pallet anders te gebruiken, ontstaat er steeds een uniek en eigen logo. Elk gekleurd vlakje staat voor het stukje wat jongeren nog over zichzelf kunnen ontdekken bij Intermijn. Maar als je goed kijkt, ‘mist’ er altijd een stukje. Niemand is namelijk perfect en elke jongere die bij Intermijn aan de slag gaat, brengt dat laatste stukje van het logo mee. Namelijk zichzelf.

Intermijn.nl

Visuele identiteit? Check. Nu bouwen. Eerst namen we de structuur van de oude website onder de loep. Die maakten we overzichtelijker en gericht op jongeren. Professionals, ouders en verzorgers kregen hun eigen, losse pagina. Zo is voor iedereen duidelijk waar ze moeten zijn. En om zo veel mogelijk controle te houden over het ontwerp en het proces snel en behapbaar te houden, is de website gebouwd in Webflow: een volledig ‘CMS-bare’ website opgebouwd uit een vast aantal blokken.

Jaar

2023

Werkzaamheden

Visual design, branding,  Webflow

Opdrachtgever

Intermijn

Back To Top